Kundresor & effektkartläggning
Beskrivning
Vad händer före, under och efter användarnas interaktion med era kanaler och beröringspunkter? Lär dig att samla in och analysera era kunders behov och drivkrafter, för att kunna dra rätt slutsatser!
Bokning
Pris, heldagsworkshop: 35 000 kr ex. moms (3-8 deltagare)
Pris, flerdagskurs: Enligt separat offert
För resor utanför Stockholms län tillkommer överskridande resekostnader.
Tidsåtgång: 7 timmar (heldag), eller flera dagar enl. önskemål.
Plats: Workshopen/utbildningen kan hållas antingen på ert företag, eller i en extern möteslokal som vi ordnar.
Bokning via e-post:
Bokning via telefon:
Vad lär jag mig?
- Praktisk kunskap i att skapa kundresor, samt hur drar man bäst nytta av dem
- Kartlägga kund-/användarupplevelsen genom olika kanaler och touch points
- Effektiva verktyg för analys av kundens beteenden och drivkrafter
- Att rikta produktutveckling, marknadsföring och försäljning utifrån kundens perspektiv
- Använda research- och UX-arbetet som beslutsunderlag för strategiska beslut
- Skapa bättre samarbete, samförstånd och synkade team inom den egna organisationen
”Erik besitter oerhört mycket kunskap inom UX och har en fantastisk pedagogisk förmåga… han lärde oss vikten av att skapa och sprida en ’delad förståelse’ för användaren bland kollegorna…”
Vem är det för?
Kundresor och effektkartor är effektiva verktyg för en mängd kompetenser, men speciellt för personer inom:
- Produktutveckling (UX:are, designers, formgivare, analytiker, produktägare, utvecklare m fl)
- Kundfokus (affärsområdesansvariga, affärsutveckling, försäljning m fl)
- Marknadsföring (kommunikatörer, marknadsförare, varumärkesstrateger m fl)
- Försäljning (säljare, key account managers m fl)
- Styrelse, chefer och ledningsgrupper
Innehåll
–
Om kursledaren
Med över 13 års erfarenhet från byråvärlden, samt från en mängd olika branscher och företag, för jag med mig nya perspektiv till er verksamhet. Jag har arbetat med allt ifrån konverteringsdriven e-handel för iDeal of Sweden, till interna system för Tele2, mobila appar och spel för Nickelodeon, employer branding för SAAB, Internet of Things-lösningar för återvinningsbranschen, begravningar online för Lavendla och kundcentrerade designprocesser på Klarna. Och mycket, mycket mer.
Idag jobbar jag som konsult & coach, där jag utbildar UX-studenter, föreläser, coachar och utvecklar team inom större och mindre organisationer i att jobba kundcentrerat, samt ger råd till och stöttar bolagsstyrelser och ledningsgrupper. Alltid med fokus på upplevelsen.