På jakt efter bättre
upplevelser

Vi hjälper er med:

  • Research, kundresor och kartläggning av målgrupper
  • Effektkartläggning och insamling av affärskritiska insikter
  • UX-design, prototyping och användningstester
  • Effektiv kundcentrerad metodik för ledningsgrupp & team
  • Matcha kundens behov med era affärsmål & resurser

Vad du får:

  • Tydlig, mätbar ROI (avkastning på din investering)
  • Lägre support- och produktionskostnader
  • Ökad lönsamhet och konkurrensfördelar
  • Tydlig riktning, effektivitet, verkliga insikter och väl underbyggda beslutsprocesser

Behöver du ökad förståelse för era kunder för att kunna utveckla bättre produkter?

Vi skräddarsyr research- och analyspaket för att kartlägga användarbehov och beteenden kopplade till er affärsidé. Våra studier utgår från kundernas verklighet och resultatet kan användas till en MVP, för att prioritera er backlog eller eller för att fördjupa förståelsen kring er kundresa.

Kontakta oss så berättar vi mer

 

Utbildning och workshops inom UX & Design Thinking

Vi coachar er i att komma igång med samma metoder som vi själv använder i vårt dagliga arbete:

  • Research, användarstudier, intervjuer och testning
  • Kundresor och målgruppsanalys, kravställning etc
  • Byggandet av en delad vision & value proposition
  • En kundcentrerad process baserad på verkliga insikter
  • MVP-prototyper, wireframes, storyboards etc
  • UX-driven gränssnittsdesign (UI) & designsystem

 

 

UX-workshops, föreläsningar och coachning

Föreläsning på Webbdagarna i Göteborg

Steg i att förvandlas till en kundcentrerad organisation

Våra kunder anlitar oss för att de vill bli kundcentrerade på riktigt

Många känner sig fastlåsta i sina strukturer och rutiner – i rädslan för misstag, i svårigheter i att fatta underbyggda beslut, och i brist på fungerande metoder för att skapa förändring.

Verksamhet & medarbetare befinner sig då i ett läge som vi kallar för ”åsiktscentrerat” (motsatsen till kundcentrerat). Med detta arbetssätt, där man tar beslut utifrån åsikter och antaganden, blir riskerna väldigt höga inför varje förändring.

Vi hjälper er att ställa om till ett kundcentrerat arbetssätt som bygger på effektivt samarbete, verkliga insikter om kunden, och väl underbyggda beslut.

Ingen gillar bortkastade möten

I ett möte med 10 närvarande personer, har man 10 olika åsikter att förhålla sig till. Med ett åsiktscentrerat förhållningssätt, tar det en evighet att komma framåt. ”Bra, du tar action” säger man – men hur många förstod vad som faktiskt behöver göras?

Vi hjälper er att flytta fokus och samlas kring ett gemensamt, kundcentrerat perspektiv, som bygger på insikter om kundernas drivkrafter och behov. Med en konkret metodik, kan du och dina kollegor arbeta effektivt och prioritera utifrån affärsnytta (i stället för ett isolerat ego-driv mot en julbonus).

Problem with misaligment in meetings

Arbeta effektivt med kundresan

Att bygga en gemensam vision och en delad förståelse

För att kunna arbeta effektivt mot ökad kundnytta, förbättrade användarupplevelser och ökad affärsnytta, måste vi bygga en djupare förståelse och empati för de vi designar för.

Med metoder som kundresor och service blueprints kan vi studera kundernas beteendemönster, definiera deras behov och kartlägga världen omkring dem. Vilka är deras största ”pains & gains” och framförallt – när, hur och var uppstår dessa? Hur kan vi förbättra? Var ska vi börja? Detta och många fler frågor blir mycket enklare att svara på, när alla i er organisation kan enas och rikta in sig utifrån en delad förståelse för er kund.

Vi hjälper etablerade företag och startups att designa bättre produkter & upplevelser

Det är enklare än vad många tror att komma igång med ett bra UX-arbete. Det viktigaste är att ta det första steget!

Kontakta oss
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta godkänner du detta samt övriga villkor