Bättre kundupplevelser med
rätt insikter

Hej! Vi är Stockholm Experience Lab – en UX-byrå med fokus på tjänstedesign och användarresearch. Vi hjälper dig att förstå dina kunders behov och problem, genom hela kundresan. Resultatet är lönsamma, omtyckta och användbara produkter och tjänster; samtidigt som vi har roligt på vägen dit!

Våra tjänster

 

 

 

 

Byt era åsikter mot insikter

När viktiga beslut baseras på antaganden, blir risktagandet extremt högt. Research på verkliga kundupplevelser är grunden i att förstå hela kundresan, och därigenom fatta väl underbyggda beslut. Vi tar fram affärskritiska insikter genom:

  • Kundresor & Effektkartläggning
  • Användningstester, Kundintervjuer & Fältstudier
  • Dataanalys & Benchmarking mot er bransch

”Det har bidragit enormt till Lavendla … att hålla kundens tankar och känslor i fokus, utan att låta sig störas av kringliggande omständigheter…”

Jakob Nordström
Grundare & VD, Lavendla

Arbeta effektivt med kundresan

Att bygga rätt sak, och att bygga det rätt

Bra användarupplevelser kommer genom strukturerat och effektivt innovationsarbete, med riktade insatser mot prioriterade ”pain points” för kunderna. Vi har en komplett verktygslåda för varje steg i den kundcentrerade processen:

  • Tjänstekartläggning och Prioritering av Affärsmål
  • Intervjuer, Tester och Kartläggning av Målgrupper
  • Design Sprints, Idégenerering och Innovationsmetodik

”Man såg till att förstå plattformen och våra mål på djupet, och levererade något som överträffade våra högsta förväntningar.”

Haider Abdo
Grundare & VD, Returnado

UX - att bygga en minimum viable product

Ta rätt beslut = empati + data

Att bygga empati för användaren, och kombinera kvantitativa datamönster med kvalitativa insikter, är grunden i att skapa bättre produkter och tjänster. Och det behöver integreras i alla kanaler och beröringspunkter. Vi hjälper till med:

  • Att rikta arbetet mot rätt åtgärder
  • Tvärfunktionella Design Sprints, Workshops & Utbildningar
  • Skapa tydliga och mätbara KPI:er och Mål

”…Erik besitter oerhört mycket kunskap inom UX-design och har en fantastisk pedagogisk förmåga … han lärde oss vikten av att skapa och sprida en ’delad förståelse’ för användaren bland kollegorna…”

Jeanette Kimland
UX-designstudent, Nackademin

Målet med användarcentrerad design

Vad vinner din verksamhet?

Åsiktscentrerade organisationer lider ofta av:

  • Splittring och osynk mellan team
  • Långa och bortkastade möten
  • Gissningar och högt risktagande
  • Rädsla för misstag och förändring
  • Minskad kundnöjdhet och lojalitet
  • Komplicerade & resurskrävande produkter

=     Lär sig ingenting nytt

Kundcentrerade organisationer blir bättre genom:

  • Samsyn och väl underbyggt beslutsfattande
  • Motiverade medarbetare med tydlig ansvarsfördelning
  • Kritiska insikter kring kundernas drivkrafter & behov
  • Vågar förändras och utmana status quo
  • Ökad kundnöjdhet och hållbar tillväxt
  • Eftertraktade & användarvänliga produkter

=     Innovation & ökad vinst

Ta nästa steg mot bättre kundupplevelser:

Workshops & kurser

Behöver du utveckla dina kunskaper och bli bättre på UX? Eller behöver du hjälp i att förvandla hela organisationen, steg för steg, till en kundcentrerad verksamhet? Vi anpassar upplägget utifrån din situation.

Våra tjänster

Vi hjälper dig att både rikta erbjudandet samt förbättra kundupplevelsen, med kundcentrerad design och djupgående research och analys. Från större och mindre projekt, till workshops och utbildningar.

Kontakta oss

Vi hjälper allt ifrån små startups, till internationella organisationer, i att arbeta effektivt med UX, användbarhet och ett kundcentrerat fokus. Hör gärna av dig och berätta mer om dina utmaningar och behov!

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta godkänner du detta samt övriga villkor